Często zdarza się, że zegarek Garmin po połączeniu z telefonem nie pokazuje powiadomień, albo pokazuje sam dzwoniący numer bez kontaktów. A przecież kupiliśmy smartwatcha, więc wszystko powinno działać, prawda? Co zrobić, gdy Garmin nie pokazuje kto dzwoni?
Problem tkwi w braku wyrażenia zgód w aplikacji Garmin Connect Mobile na telefonie. W tym wpisie pomogę to naprawić.
Połączenie z aplikacją Garmin Connect Mobile
Na początek podstawy. Aby Garmin był poprawnie połączony z telefonem musimy pobrać i zainstalować aplikację Garmin Connect Mobile. Połączenie zegarka z telefonem tylko poprzez Bluetooth po prostu nie zadziała. Aplikację pobierzecie albo w Google Play (dla telefonów Android) albo App Store (dla iPhone’ów). W aplikacji należy założyć konto, a następnie połączyć zegarek. Tutaj następuje kluczowy moment, którego nie możemy pominąć. W zależności od modelu telefonu następujący krok może różnie wyglądać, dlatego należy czujnie przez niego przejść. Aplikacja będzie nas pytać, czy wyrażamy zgodę na dostęp do: kontaktów, pamięci telefonu, lokalizacji itd. Bardzo ważne jest, aby na wszystkie te pytania się zgodzić. Jeśli nie wyrazimy zgody na którymś kroku nie wszystkie funkcje będą działać.
Jak sprawdzić zgody w aplikacji Garmin Connect Mobile
Jeśli już połączyliśmy zegarek z aplikacją i nadal nie pokazują się powiadomienia, należy sprawdzić w jej ustawieniach czy wszystko poprawnie się zapisało. Aby to zrobić uruchamiamy Garmin Connect Mobile. Następnie klikamy ikonę trzech kresek w lewym górnym rogu i przewijamy na sam dół, gdzie znajdziemy „Ustawienia” (dla telefonów Android). Następnie musimy sprawdzić dwa działy. Pierwszy to „Powiadomienia”, a drugi „Uprawnienia telefonu”.
„Powiadomienia”
Wybieramy tutaj „Powiadomienia typu push”. Zostaniemy przeniesieni do ustawień telefonu, gdzie szukamy „Uprawnienia aplikacji” i sprawdzamy czy wszystkie powiadomienia są zaznaczone. Po zakończeniu powracamy do głównego menu.
Następnie wybieramy „Powiadomienia z aplikacji”. Tutaj zaznaczamy, które aplikacje mają przesyłać powiadomienia. Znajdują się tutaj na przykład aplikacje od poczty mailowej, aplikacja SMS, Facebook czy WhatsApp. Każda z nich musi być włączona jeśli chcemy otrzymywać te wiadomości.
„Uprawnienia telefonu”
Tutaj zobaczymy kolejne funkcje: Kalendarz, Aparat, Kontakty, Pamięć masowa, Rozmowy telefoniczne, Wiadomości SMS. Pod każdą z nich powinno pokazać się „Włączono„. Jeśli przy którejś z nich mieliśmy „Wyłączono” to właśnie namierzyliśmy problem.
Pamiętaj, aby po zmianie któregokolwiek ustawienia dać aplikacji i zegarkowi chwilę na synchronizację danych.
Gdy nic nie pomaga i ciągle nie widzę kto do mnie dzwoni
Niestety w takim wypadku musimy przeprowadzić całą procedurę od nowa. Aby jednak wszystko się udało należy usunąć parowanie zegarka z telefonem. Należy wykonać wszystkie kroki po kolei:
- Usuń zegarek z aplikacji Connect Mobile. Należy w aplikacji wybrać ikonę zegarka w górnej części ekranu, a następnie kliknąć w trzy kropki w górnym prawym rogu aplikacji (dla Android). Następnie wybieramy „Usuń urządzenie”.
- Następnym krokiem jest odinstalowanie aplikacji Garmin Connect Mobile z telefonu.
- Następnie wchodzimy w ustawienia Bluetooth w telefonie. To tam, gdzie widnieją inne zapamiętane urządzenia Bluetooth jak na przykład samochód czy bezprzewodowe słuchawki. Klikamy na nasz zegarek i wybieramy „Anuluj powiazanie”.
- Kolejnym krokiem jest obligatoryjne wyłączenie i ponowne włączenie telefonu. Dopiero w tym momencie wyczyści on pamięć podręczną.
- Warto także wyłączyć i włączyć zegarek, a jeśli wykonywaliśmy już powyższe kroki wcześniej i nie możemy połączyć zegarka z telefonem niezbędne jest także wykonanie Master Resetu zegarka (usunięcie danych i przywrócenie ustawień fabrycznych).
Zrobiłam wszystko, jak w opisie i nadal pokazuje wybiórczo połączenia…
Jeśli pokazuje wybiórczo połączenia to zgłosiłbym problem na infolinii technicznej Garmina +48 22 300 31 55. Podasz dokładny modelu telefonu oraz zegarka i technicy przyjrzą się problemowi.